2016: Rekenen-wiskunde over( )denken
Programmaboek
Plenaire lezing
- The mathematikum and mathematical experiments – an ideal first step into mathemamatics; Albrecht Beutelspacher (The Mathematikum, Giessen).
Parallellezingen
- Rekenen in de vingers krijgen met een app; Arthur Bakker (Freudenthal Instituut, Fac. Bètawetenschappen, UU)
Werkgroepen
- Digitalisering: hoe wordt de leerkracht een effectieve data analist? ; Pepijn Dousi (Uitgeverij Malmberg)
- Leren ontwerpen voor probleemoplossen; Josh van den Bergh (Avans Hogeschool)
- Ontwikkelingsmodel Rollenspel Leong en Bodrova 2012; Spelbegeleiding en spelontwikkeling; Voorbereiden spelbegeleiding; Rekentaal versterken tijdens rollenspel print; Scenarios begeleiding rollenspel; Aafke Bouwman en Annemarie Kool ( CPS onderwijsontwikkeling en advies)
- Aanpakgedrag studenten bij de kennisbasistoets rekenen-wiskunde; Ronald Keijzer ( iPabo), José Faarts (Fontys Hogeschool), Francien Garssen (Stenden Hogeschool)
- Ondersteuning bij contextopgaven met een intelligent kladblaadje: Peter Hoogendijk & Anneke van Gool (Uitgeverij Malmberg) & Martijn Slob (AlgebraKIT)
Presentaties
- Rekeninstructie en schooltaal bevorderend gedrag; Nanke Dokter (Fontys Hogeschool voor Kind en Educatie, Pabo ’s Hertogenbosch) en Shakila Shayan (Fac. Sociale Wetenschappen, UU)
- De ‘Citotoets’ bestaat niet meer. Over hoe en wat van de Centrale Eindtoets; Iris Verbruggen (Cito) en Margit van Aalst (Het CvTE)
Recreatieve wiskunde
- De wonderen zijn de spiegel nog niet uit! ; Maaike den Houting (PrismaDonna)