Logo Universiteit Utrecht

Panama conferentie

Parallellezingen

  • Het adaptief meten van leerdoelen
  • Wat werkt (niet) bij rekenen? Review van wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen het onderwijsleerproces en rekenwiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs
  • Het adaptief meten van leerdoelen

  • Het adaptief meten van leerdoelen
    Elke leerkracht wil kunnen zien hoe leerlingen zich ontwikkelen en ze een stapje verder helpen. Een directe koppeling tussen digitaal lesmateriaal en leerdoelen is hierin een grote stap voorwaarts. Dit is echter geen eenvoudige opgave.


    Wat werkt (niet) bij rekenen? Review van wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen het onderwijsleerproces en rekenwiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs
    Welke factoren in het onderwijsleerproces hangen samen met de leeropbrengsten bij rekenen-wiskunde aan het einde van het basisonderwijs? In een reviewstudie is gekeken naar beïnvloedbare factoren in het onderwijsleerproces. In deze lezing worden de resultaten gepresenteerd. Aan welke knoppen kan worden gedraaid om de leeropbrengsten te beïnvloeden?


    Het adaptief meten van leerdoelen
    Elke leerkracht wil kunnen zien hoe leerlingen zich ontwikkelen en ze een stapje verder helpen. Een directe koppeling tussen digitaal lesmateriaal en leerdoelen is hierin een grote stap voorwaarts. Dit is echter geen eenvoudige opgave.